Un pilot din Cluj a explicat de ce decolează avioanele pe deasupra Clujului: ”Nu are treaba cu politicienii sau cu nesimtirea”
Un pilot clujean a explicat de ce decolează avioanele deasupra orașului, cu toate că zgomotul produs nu este cel mai plăcut pentru locuitorii ”metropolei”.
Pilot: Decolarea deasupra Clujului sau spre Apahida se face pentru siguranța aeronautică
”Am tot văzut că apar recurent postările cu direcția de decolare și disconfortul cauzat de avioane. Îmi pot imagina că pot fi deranjante, dar mă gândeam să explic un pic cum se alege sensul de decolare dintre cele doua variante: 250 grade (spre oraș) sau 70 grade (spre Apahida).
IKEA va ajunge în cele din urmă la Cluj. Cu cine negociază suedezii de la IKEA – Exclusiv
Rutele avioanelor sunt elaborate împreuna cu ROMATSA și validate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pe baza unor proiecte tehnice care țin cont de multe lucruri.
Controlorii de trafic aerian de la Turnul Cluj decid care este pista în serviciu în funcție de vânt și uneori în funcție și de traficul aerian din zona. Astfel ca piloții decolează pe sensul ales de către Turn, pe traiectoria stabilita pe hărțile aeronautice.
Nu are treaba cu politicienii sau cu nesimtirea, are treaba mai degraba cu siguranta aeronautica”, a explicat un pilot, la o discuție despre problema sunetului produs de avioanele care aterizează sau decolează.
Altcineva a mai spus că vântul este definitoriu în alegerea direcției de aterizare sau de decolare.
Direcția de aterizare sau decolare se ia în funcție de direcția vîntului
”Avioanele, toate avioanele indiferent de mărime, decolează și aterizează cu vânt de față.
Se acceptă vânt lateral când există o singură pistă, nu se alege niciodată vântul de spate. Aeroporturile mari au de obicei 2 piste încrucișate pentru a avea întotdeauna opțiunea de vânt de față.
Cele care au o singură pistă o au orientată paralel cu direcția predominantă a vânturilor din acea locație. Dacă un avion vine la aterizare cu 160 km/h și are vânt de față de 40 km/h, la contactul cu solul va avea 120 km/h și se va putea opri în 1000m.
Dacă vine din direcția opusă, cu vânt de spate, va avea 200 km/h față de sol și implicit o distanță mult mai lungă de oprire, riscând să iasă de pe pistă. Identic și la decolare.
Cifrele sunt orientative, nu toate avioanele sunt la fel. Nu are nicio treabă Boc, Apahida, țăranii sau intelectuali p#’*lii din Cluj-Napoca”.
Pe tema zgomotului produs de avioanele care aterizează pe Aeroportul Cluj s-au făcut și petiții, dar este aproape imposibil să se rezolve ceva dacă nu se mută Aeroportul.
Alin Tișe propune să se construiască un nou aeroport la Cluj. Cel existent e tot mai scump
Postarile si plangerile erau despre zona unde se relizeaza blucla de intoarcere, aviatoru’ lu’ peste! Nu despre cum se aduna si se scad vitezele, lasa-ne cu “lectiile” tale. Te-ai uitat vreodata pe harta sa vezi cat camp e in dreapta si in staga Clujului/Apahidei? Intoarce-ti-va avioanele cu 2-3 km mai harkana, ca nu va doare kerosenul!
Rau e sa fii comentator specialist in toate pe internet si sa iti soliciti bietul neuron continuu pentru “binele public”.
Te-au dat afara de la vreo agentie aerospatiala si acuma te razbuni,este?
N-ai vazut asta inainte sa construiesti, distrusule? :))
Interesant , înainte de ora șapte dimineața vântul bate într-o direcție apoi brusc se schimbă în opusul celei de dinainte…Nu cumva pentru a nu deranja somnul cetățenilor ?