Turiștii care aleg să viziteze Oradea în 2025 vor putea beneficia de acces gratuit la muzee, transport public pentru 24 de ore și reduceri la restaurante și cafenele, prin campania „Oradea cu drag”. Lansată pentru al șaselea an consecutiv, inițiativa se desfășoară între 1 martie și 31 decembrie și este dedicată celor care se cazează în oraș pentru cel puțin două nopți. Înscrierea și generarea codurilor de gratuități se realizează prin platforma www.oradealifenouveau.ro, care facilitează conectarea între unitățile de cazare, obiectivele turistice și rețeaua de transport public. În ediția anterioară, peste 5.400 de turiști au profitat de avantajele oferite, iar numărul gratuităților acordate a crescut semnificativ.
„Prin intermediul acestei campanii, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare din Oradea, pentru minimum 2 (două) nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de multiple beneficii. Printre acestea se enumeră accesul gratuit la obiectivele turistice administrate de Fundaţia de Protejare a Monumentelor Istorice Bihor (Oradea Heritage) şi Muzeul Ţării Crişurilor – Complex Muzeal, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public (OTL) şi reduceri atractive la cafenelele şi restaurantele partenere din Oradea”, se arată în comunicat.
Cu ocazia lansării campaniei, cafenelele, restaurantele şi unităţile de cazare din Oradea interesate să participe la „Oradea cu drag” sunt invitate să se înscrie la adresa de email office@visitoradea.com, pentru a oferi reduceri şi oferte atractive turiştilor.
În campanie pot fi înregistrate doar unităţile de cazare şi membri ai industriei HORECA cu sediul în municipiul Oradea, se menţionează în comunicat.
Platforma www.oradealifenouveau.ro facilitează comunicarea între furnizorii de servicii şi oferă conectivitate directă între unităţile de cazare, muzee şi reţeaua de transport public.
Cum primesc gratuitatea
Înregistrarea turiştilor, generarea codurilor de gratuităţi şi comunicarea dintre partenerii campaniei se realizează prin intermediul acestui site, care nu este destinat utilizării directe de către turişti.
Odată înregistrat în sistem, turistul va primi un mesaj cu un cod unic şi un cod QR. Codul poate fi utilizat o singură dată şi este nominal. Gratuitatea de 24 de ore pentru transportul public din Oradea se activează prin trimiterea unui SMS la un număr special OTL, iar controlorii vor putea verifica valabilitatea codului.
Ediţia anterioară a campaniei, desfăşurată în 2024, a înregistrat rezultate semnificative. Peste 5.415 turişti au fost înregistraţi în platformă, beneficiind de gratuităţi şi reduceri speciale. În cadrul secţiilor muzeale partenere au fost oferite 9.533 de gratuităţi, în creştere cu 15,7% faţă de anul precedent.