Turcii de la Gulermak, șefii Metroului clujean, s-au asociat cu fabricantul român de produse din beton Prebet Aiud pentru prefabricate. Turcii i-au banii și apoi îi direcționează spre firme locale, așa cum au făcut americanii de la Bechtel cu ei, la Autostrada Transilvania.
Turcii au pus mâna pe contractul Metroului din Cluj pentru că băncile din țara mamă îi susțin cu credite pentru a putea lucra. Firme românești nu ar fi putut face acest lucru, pentru că sistemul local de finanțare a lucrărilor este defect.
Cu siguranță turcii vor externaliza și alte părți ale contractului.
Contractul pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca a fost semnat în mai 2023, cu asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada. Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens). Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei. Linia de metrou va deveni complet funcțională în 2031 când se mizează pe un număr de 164.000 de călători/zilnic.