ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Tudor Măcicășan, expert în mobilitate: Floreștiul putea fi legat de Cluj-Napoca prin tramvai până în 2020

Tudor Măcicășan, expert în mobilitate: Floreștiul putea fi legat de Cluj-Napoca prin tramvai până în 2020
Tudor Măcicășan, expert în mobilitate: Floreștiul putea fi legat de Cluj-Napoca prin tramvai până în 2020

Expertul în mobilitate urbană și transport, Tudor Măcicășan, vorbea încă din 2020 că Floreștiul putea fi legat de Cluj-Napoca prin tramvai. Nu s-a dorit asta și s-a mers pe mâna metroului, un proiect greu, care trebuie terminat până în 2031 (19 stații) și care costă 2,2 miliarde de euro.

Tudor Măcicășan spunea în 2020, că tramvaiul pe ruta Florești – Emerson putea fi terminat până în 2019.

Floreștiul putea fi legat de oraș cu tramvaiul. Perioada 2016-2017 ar fi fost suficientă pentru pregătire, avize, proiectare, iar în perioada 2018-2019 s-ar fi putut construi realist, fără grabă. Realizarea acestui proiect (C1 din PMUD) putea fi acoperită din fonduri europene, prin POR, permițând conexiunea Florești – Bucium – Centru – Gară – Iris – bd. Muncii – Emerson. În schimb, tramvaiul are aceeași ruta ca și în 1987, dar cu mai multe semafoare și mașini pe parcurs, fără vreo bandă dedicată, iar spre/dinspre Florești vedem aceleași autobuze pariziene diesel blocate în trafic pe E60, ca în 2015”, precizat expertul în mobilitate urbană acum 5 ani.

Primăria Cluj-Napoca a precizat că tramvaiul nu ar fi fost o variantă utilă, deoarece transportă mult mai puțini oameni, în comparație cu metroul.

Ce nu se spune e și că ar fi costat infinit mai puțin și o variantă în plus de transport nu ar fi deranjat pe nimeni.

Metrou vs Tramvai la Cluj. De ce s-a optat pentru varianta mai scumpă și mai dificilă, adică săpături subterane de miliarde de euro

2 comentarii

  1. Hadrian Aurelian
    Primarul Emil Boc este VINOVAT.
    Chiar daca a promis solemn in campaniile electorale din 2016, 2012, 2008, 2004 ca va prelungi tramvaiul Colina – spatele ViVo- Floresti,
    a sabotat cu nerusinare acest proiect-al-TRAMVAIULUI viabil, rentabil, sustenabil si extrem de util pentru decongestionarea traficului cu 25%.
    METROUL ILUZORIU i-a luat mintile iar “ciubucurile” colosale pe care le putea incasa l-a facut sa falsifice personal si intentionat STUDIILE de FEZABILITATE cu data FAKE din burta, pentru a NU SE REALIZA cel mai cerut proiect de catre floresteni si clujeni: TRAMVAIUL de 6 km din Floresti pana la racordarea de la Colina.
    Acum, cand cei de la Comisia Europeana au inteles ESCROCHERIA cu METROUL ILUZORIU, au taiat finantarea de 300 milioane de euro si l-au dat afara din PNRR si de la orice finantare UE.
    Boc personal s-a compromis si odata cu el toata filiera PNLcj de indivizi obedienti-si-corupti, de la Consilierii locali si functionarii din Ministere/Agentii, pana la Primii Ministri: Citu, Ciuca si Ciolacu/Grindeanu.
    Ramas fara finantare si legat de gat cu METROUL ne-rentabil, ne-sustenabil, ineficient si ne-folosit de peste 80% din clujenii ce stau departe de linia ferata (ex. Zorilor, Buna Ziua, Borhanci, Andrei Muresanu, Gheorghei, Pata Rat, Aeroport, Muncii, Iris, Gruia, Grigorescu, o mare parte din Manastur, etc.),
    smintitul Boc spera sa-i atraga cu viclenie in aceasta ESCROCHERIE colosala facatura numita:
    #Partidului STAT-SISTEM-UNIC
    totalitar/ dictatorial/ anti-democratic/ #antiamerican/ urSULAezian/ arhaic/ anacronic/ sclerotic/ desuet/ anti IT-AI/ mafiot/ corupt/anti-constitutional/ birocratico-politrucizat/ comasat/ coalizat, denumit:
    PNLSD / PSDNL + brelocul obedient viclean UDMR,
    reprezentat de
    CĂCĂRĂU / CrinPresedinte
    candidatului loser la sigur
    pentru a scapa, cum crede maladiv, de judecata si gherla. DETALII, propunerile Consiliului Civic Local Cluj si ale specialistilor autentici civici: pe la https://www.facebook.com/hadrian.aurelian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *