Trenul metropolitan din Cluj, soluția administrației Boc pentru traficul aglomerat de pe DN1, DN1F și DN1C, ar urma să fie scos la licitație în SEAP în luna mai. Anunțul a fost făcut chiar de primarul Clujului, într-o intervenție LIVE. Edilul spune că se pregătește nu doar licitația pentru realizarea proiectului, ci și pentru achiziția propriu-zisă a trenurilor.
„În luna mai se scoate la licitație în SEAP proiectarea și execuția trenului metropolitan, iar în luna iunie va fi lansată licitația pentru achiziția trenurilor. Mai avem două acte de făcut: avizul de la CFR și hotărârea de Consiliu Local pentru asocierea finală. În paralele putem da drumul la licitație clauză suspensivă. În luna mai, licitația pentu trenul metropolitana, în luna iunie licitația pentru achiziționarea de trenuri. Prima vizează lucrările de infrastructură, stațiile, pasaje, tunele. La Fabricii avem un pasaj subteran, care va permite să băgăm traficul în subteran și trenul să circule fără întrerupere. La aeroport vom avea un pasaj tunel, să ai stație acolo, să cobori și să mergi să iei avionul fără să mai treci prin traficul de acum”, a declarat Emil Boc la Ziua Live.
Trenul metropolitan din Cluj, soluția administrației Boc pentru traficul aglomerat de pe DN1, DN1F și DN1C, ar urma să folosească infrastructura feroviară existentă, modernizată și adaptată cerințelor actuale, pentru a oferi o alternativă rapidă și eficientă la transportul auto.
La momentul actual, dintre marile proiecte de infrastructură, acesta este cel mai util și fezabil. Ar conecta rapid gara Clujului cu toată zona de nord, cu două parcuri industriale și cu mai multe localități limitrofe.
Trenul Metropolitan Cluj în cifre
- Lungimea traseului: Aproximativ 100 km, incluzând liniile principale și conexiunile spre comunele din zona metropolitană.
- Numărul de stații: Se estimează că vor fi între 22 și 30 de stații, incluzând opriri modernizate în principalele zone de interes.
- Durata călătoriei: O cursă între Gilău și Bonțida va dura între 30 și 40 de minute, reducând semnificativ timpul petrecut în trafic.
- Capacitatea trenurilor: Fiecare garnitură va putea transporta 420 de pasageri.
- Frecvența trenurilor: Trenul metropolitan al Clujului va circula de 2 ori pe oră în timpul zilei și 1 dată pe oră noaptea.
- Investiția estimată: Costurile proiectului sunt estimate la peste 2 miliarde de euro, din fonduri europene, guvernamentale și locale.
23 de stații ar urma să aibă viitoarea linie de transport feroviar metropolitan. Opt dintre acestea sunt în Cluj-Napoca, iar trei în Apahida:
Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău.
Proiectul include patru pasaje subterane pietonale, dintre care cel mai important va fi amplasat la aeroport, unde va fi amenajat un punct intermodal pentru transport.