ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Transfăgărășanul este peste Pasul Stelvio, drumul asfaltat în ”norii” Italiei: ”Ne-am înșelat, este cel mai bun drum din lume!”

Transfăgărășanul este peste Pasul Stelvio, drumul asfaltat în ”norii” Italiei: ”Ne-am înșelat, este cel mai bun drum din lume!”
Transfăgărășanul este peste Pasul Stelvio, drumul asfaltat în ”norii” Italiei: ”Ne-am înșelat, este cel mai bun drum din lume!”

Transfăgărășanul este adesea supranumit ”cea mai frumoasă șosea din lume”, o denumire popularizată de emisiunea britanică ”Top Gear”. Într-un episod filmat în 2009, prezentatorul Jeremy Clarkson a declarat: ”Ne-am înșelat, acesta este mai bun decât Stelvio, acesta este cel mai bun drum din lume!”.

Pasul Stelvio este un pas montan situat în nordul Italiei, la granița cu Elveția, la o altitudine de 2.757 metri deasupra nivelului mării. Este cel mai înalt pas montan asfaltat din Alpii de Est și al doilea ca înălțime din Alpi, după Col de l’Iseran. Pasul este renumit pentru cele 48 de curbe strânse și peisajele spectaculoase, fiind o destinație populară pentru șoferi, motocicliști și cicliști.

Pasul Stevio, cel mai înalt drum montan asfaltat din Alpii de Est!
Pasul Stevio, cel mai înalt drum montan asfaltat din Alpii de Est!

Transfăgărășanul, una dintre cele mai spectaculoase șosele montane din România, a fost construit între anii 1970 și 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Decizia de a construi acest drum strategic a fost influențată de invazia Cehoslovaciei de către trupele Pactului de la Varșovia în 1968, ceea ce a determinat autoritățile române să creeze o rută rapidă de traversare a Munților Făgăraș, în cazul unei eventuale invazii sovietice.

Jeremy Clarkson a declarat: ”Ne-am înșelat, acesta este mai bun decât Stelvio, acesta este cel mai bun drum din lume!”.
Jeremy Clarkson a declarat: ”Ne-am înșelat, acesta este mai bun decât Stelvio, acesta este cel mai bun drum din lume!”.

Construcția a implicat eforturi considerabile, fiind realizată de militari și muncitori civili. Pentru a săpa în stânca dură a munților, s-au folosit aproximativ 6.000 de tone de dinamită. Condițiile de lucru erau extrem de dificile, iar pericolele erau la tot pasul. Se estimează că între 20 și 40 de persoane și-au pierdut viața în timpul construcției, deși numărul exact nu este cunoscut.

Drumul se întinde pe o lungime de aproximativ 91 de kilometri, de la barajul Vidraru până la Cârțișoara, traversând terenuri montane la altitudini ridicate. Pe traseu au fost construite 27 de viaducte și poduri, precum și cel mai lung tunel din România, Tunelul Bâlea, cu o lungime de 884 de metri.

Astăzi, Transfăgărășanul este recunoscut nu doar pentru importanța sa strategică inițială, ci și pentru peisajele spectaculoase pe care le oferă, atrăgând numeroși turiști din țară și din străinătate.

Pentru a afla mai multe despre construcția acestui drum impresionant, puteți viziona următorul documentar:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *