Construcția pasajului suprateran de la ieșirea din Oșorhei, care va îmbunătăți semnificativ traficul pe direcția Oradea – Cluj-Napoca, a început oficial pe 8 ianuarie, când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Proiectul, realizat de asocierea Freyrom, Integrated Road Solution, Inginerie Drumuri și Poduri și Procons Group, beneficiază de finanțare europeană și va fi finalizat în 10 luni.
Pasajul suprateran, cu o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, va avea două benzi de circulație și va trece peste sensul giratoriu de la intersecția drumului spre Fughiu, Centura Oșorhei și DN1. Acesta este proiectat să reducă aglomerația și să asigure un flux mai rapid al traficului.
În prima etapă a lucrărilor, se va amenaja un drum care va conecta Centura Oșorhei cu DN1, printr-un viraj la dreapta spre Aleșd, evitând astfel intrarea în sensul giratoriu.
Valoarea contractului: 28.236.923,35 lei (fără TVA).
Sursa finanțării: Fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027.
Planuri pentru alte pasaje
Consiliul Județean Bihor are în derulare sau în pregătire mai multe proiecte similare:
Șapte pasaje rutiere (subterane și supraterane):
Un pasaj subteran la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu, în Oradea (în fază de licitație).
Alte patru pasaje pe arterele aglomerate din Oradea, la ieșirile spre Arad, Cluj și Satu Mare.
Două pasaje în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, care vor separa traficul rutier de cel feroviar.
Șase pasaje pietonale subterane:
Două în licitație:
Unul între ERA Shopping City și Oradea Shopping Center, sub Calea Aradului.
Altul subtraversând Calea Aradului în zona magazinului Dedeman.
Patru în fază de documentație, pe Centura Oradea, în zonele Nufărul, strada Apateului, strada Czaran Gyula și Arena Sportivă.
Aceste investiții vizează fluidizarea traficului, reducerea timpului petrecut în aglomerație și creșterea siguranței pietonale și rutiere. Noul pasaj de la Oșorhei este primul pas concret în direcția îmbunătățirii infrastructurii din Bihor, conectând mai eficient Oradea de marile orașe din regiune.
Sursa: transilvaniabusiness.ro
9 comentarii
Fugiti bre, cu Oradia voastra cu tot…
În Oradea se vorbește cu “no” în Timișoara cu “na” și dacă nu greșesc prin Oltenia se vorbește cu “bre” … lupu -și schimbă părul …dar tot oltean rămâne
Tie ciuda ????localitatile din cluj nu au cemturi asta-i adevaru
Să înțeleg ca ești pe fugă spre Oradea???!!!
Dar vara cand vii la nimfhea si in Felix esti cu telefonu in mână si faci poze
Poate vede si consiliu județean Cluj.
Am intrat in Cluj dinspre Florești 2 ore și 20 din Oradea, de la polus pana la aeroport aprox 10 km 1 ora și 10 minute pana la aeroport in Cluj.. înapoi nici nu m-am uitat cât am făcut dar oricum mult mai mult. ( o centura ar fi buna și la voi)
Concluzie: ii frumos la Cluj.🤪
Hai bre … Când ai văzut Oradea, te-ai scotocit prin punga cu Metro după pașaport, ai crezut că intri în Austria.
Lăsând gluma la o parte, vreau să văd alt oraș din România, să-i calce cât de cât pe urme. Sunt orașe din Ungaria care și-ar dori să arate ca Oradea.
Aiziși bre ?
Buna ziua. Sunt oradean si vreau sa va spun ca intradevar infrastructura rutiera ne ajuta mult. Desi nu suntem un oras foarte mare aceste drumuri si pasaje sunt binevenite. Acestea fiind spuse , exista si un alt adevar: suntem orasul cu cele mai mari impozite, ceea ce nu e chiar usor. Politica de renovare a fatadelor cladirilor are si repercursiuni, mai ales asupra celor care stau in cladiri istorice, respectiv costul foarte mare ( sincer nejustificat dpmdv). Acest cost poate ajunge si la 20.000-30.000 de € pe apartament. Daca nu faci acest efort , impozitul e marit la 500%. Daca nu-ti permiti (mai ales pensionarii) primaria se asteapta sa te muti. Si aici e vorba doar de fatada. Multe cladiri se incadreaza la zicala: in afara vopsit gardul, inauntru leopardul.
In concluzie: Oradea e un oras in dezvoltare, frumos, dar cu niste costuri pe care nu toata lunea e dispus sau poate sa le suporte. Probabil asta inseamna progresul : sacrificiu