Grupul german REWE, cunoscut pentru deținerea lanțului de magazine Penny, a început să își extindă operațiunile în România prin introducerea brandului BIPA, cea mai mare rețea de drogherii din Austria. Compania a înființat deja o firmă care va gestiona noile magazine pe piața locală, conform datelor analizate de Profit.ro.
În Austria, rețeaua BIPA cuprinde peste 500 de locații și un portofoliu vast de aproximativ 15.000 de produse, incluzând mărci proprii precum BI CARE, BI COMFORT, BI HOME, BI KIDS, BI LIFE, BI STYLED, bi good, BABYWELL și LOOK BY BIPA.
Fondată în 1980, BIPA atrage anual mai mult de 3 milioane de clienți și deține un număr de 4.400 de angajați la nivel global. Compania a fost inițial înființată de Karl Wlaschek ca o divizie a Billa, iar în 1996 a fost achiziționată de grupul REWE, devenind astfel o divizie a REWE International.
BIPA a intrat pe piața croată în 2007, unde deține acum 139 de magazine și 860 de angajați. În România, brandul va intra în competiție directă cu retailerul german dm drogerie markt, specializat în cosmetice și produse de îngrijire personală.
dm drogerie markt a fost fondat în 1973 și este prezent în România de 17 ani. În anul financiar 2023-2024, compania a deschis 17 noi magazine în România, investind aproximativ 110 milioane de lei, ceea ce a dus la un total de 153 de drogherii în întreaga țară.