Un pod provizoriu va fi construit în zona străzii George Coșbuc, facilitând circulația pe durata modernizării Podului Garibaldi.
Podul Garibaldi va fi modernizat după mai bine de un deceniu
După mai bine de 10 ani de planificare, Podul Garibaldi din Cluj-Napoca ar putea intra în modernizare în 2025. În sprijinul clujenilor din cartierul Grigorescu, care se temeau de blocaje majore în trafic, administrația locală a anunțat construirea unui pod provizoriu. Acesta va fi amplasat în aval, înspre Opera Maghiară, la intersecția străzii George Coșbuc.
Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că prima dată va fi realizat un pod paralel cu cel existent. ”Vom face mai întâi un pod provizoriu și abia apoi vom demola actualul Pod Garibaldi. Noul pod provizoriu ar trebui să fie realizat în șase luni. În cadrul licitației existente pentru modernizarea Podului Garibaldi, avem inclusă și componenta de construire a podului provizoriu”, a declarat Dan Tarcea.
La finalul anului trecut, municipalitatea a lansat o licitație în valoare de 1.010.500 lei pentru studiile necesare și proiectarea podului provizoriu. Proiectul include și actualizarea documentației pentru Podul Garibaldi, care se află în prezent în etapa evaluării tehnice, cu trei oferte depuse.
Cum va arăta noul Pod Garibaldi?
Conform unui proiect aprobat în aprilie 2024, viitorul Pod Garibaldi va avea o înălțime de 22 de metri și va include:
Două benzi de circulație auto de 3 metri;
Două benzi suplimentare de 3,5 metri;
Piste pentru biciclete și trotuare pietonale.
Proiectul mai prevede amenajarea străzilor Uzinei Electrice și Giuseppe Garibaldi, precum și a albiei râului Someșul Mic. Costurile estimate pentru acest proiect sunt de 60.631.452 lei, din care 38.565.542 lei reprezintă lucrările de construcții și montaj.
Care este istoria acestui pod
Construit între 1960-1962 de Întreprinderea de Construcții Căi Ferate Cluj, Podul Garibaldi a fost propus pentru modernizare încă din 2014. Deși lucrările erau planificate să înceapă în paralel cu cele de la Podul Traian, finalizat în 2017, proiectul a întâmpinat dificultăți, fiind scos la licitație de patru ori fără succes.
La fel ca în cazul Podului Porțelanului, zona ar putea ascunde un zăcământ de sare, ceea ce ar putea complica lucrările viitoare.
1 comentariu
Toate sunt cum sunt, dar în fiecare cartier ar trebui parcări supraetajate, pentru a debloca străzile pe unde de-abia trec mașinile de salubritate. Eu zic în special pentru zona Grigorescu.