Oradea a terminat terminalul Intermodal cu 7 luni mai devreme, Clujul se laudă că a extins terminalul de plecări – FOTO
Oradea este tot timpul cu o viteză în plus față de Cluj-Napoca. Acest lucru este demonstrat și de inaugurarea cu 7 luni mai devreme a Terminalului Intermodal din Oradea, mai precis conectarea Aeroportului cu calea ferată și autostrada.
Terminalul Intermodal din Oradea, situat în zona gării CFR Episcopia Bihor, a devenit operațional cu șapte luni mai devreme decât se prognozase inițial. Proiectul a fost realizat din Programul Operațional Infrastructură Mare.
Terminalul intermodal din Oradea va juca un rol esențial în optimizarea lanțurilor de aprovizionare, legându-se cu calea ferată.
În faza inițială, terminalul va opera patru plecări săptămânale, cu planuri de extindere a frecvenței și deschiderea serviciilor și pentru alți operatori. Pentru a susține și mai mult sustenabilitatea, compania va instala un post trafo de 1MW pentru încărcarea camioanelor electrice, “înverzind” astfel și partea rutieră a transportului intermodal.
Localizat strategic aproape de Autostrada Transilvania și drumul expres Oradea-Arad, noul terminal va transforma Oradea într-un hub logistic vital pentru transportul de mărfuri din regiunea Nord-Vest. Terminalul va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1, facilitând accesul rapid și eficient la rețeaua rutieră națională și internațională. În plus, electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va spori și mai mult eficiența acestui centru logistic.
Pentru a se conecta cu calea ferată au fost construite două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare, utilizate pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor. De asemenea, a fost construită o platformă de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, iluminatul întregului spațiu și racordul la rețelele de utilități.
În paralel, Clujul a reușit să extindă terminalul de plecări, un proiect mic, față de pretențiile Clujului.
Aeroportul vorbea despre un Terminal Intermodal încă de acum 10 ani, prin legarea de gară cu o pasarelă peste drumul național. Proiectul a murit pentru că cei din conducerea Aeroportului Cluj erau în război cu șefii de la Consiliul Județean Cluj, instituție care deține Aeroportul. Așa cum e la noi, până la urmă a pierdut tot cetățeanul, pentru că proiectul nu s-a mai făcut.