O afacere colosală pusă pe roate la Cluj de un român ambițios. Totul a pornit totul în sufrageria soacrei
Un român din Cluj a reușit să transforme un vis început în sufrageria soacrei într-un business de succes, prezent în 14 țări din Europa, America și Asia. Românii nu duc lipsă de idei, iar cei mai inventivi dintre ei pun adesea bazele unor afaceri prospere. Un exemplu remarcabil este Cristi Nechita Rotta, co-fondatorul uneia dintre cele mai de succes afaceri din România.
Afacerea din Cluj, denumită Rottaprint, a început cu pași mici în anul 1991, în sufrageria fondatorului, atunci un proaspăt absolvent de matematică. Astăzi, Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică 100% locală din România, cu o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro în 2023.
Deși începuturile au fost dificile, iar primii pași au fost făcuți cu echipamente second hand, Rottaprint a crescut și s-a extins. Acum, compania produce etichete pentru cele mai mari branduri din România și de pe scena internațională, demonstrând că pasiunea și perseverența pot transforma un vis într-un succes global.
Rottaprint face afaceri în 14 țări din Europa, America și Asia
Din sufrageria soacrei sale, Cristi Nechita Rotta a reușit să aibă o cotă de piață de 30%, iar afacerea lui este prezentă în 14 țări din Europa, America și Asia. Deși se bucură de un succes fulminant, Cristi Nechita Rotta nu are de gând să se oprească aici.
”Am decis să ne extindem și pe alte piețe, iar în 2008 am înființat un centru logistic în Germania și, un an mai târziu, am început să înregistrăm primele comenzi. Astăzi, 16 ani mai târziu, exporturile reprezintă aproximativ 30% din totalul afacerii”, a declarat afaceristul, potrivit retail.ro.
De departe, una dintre cele mai mari realizări ale sale este introducerea pe piață a etichetelor inteligente. În anul 2018, Cristi Rotta a făcut un pas important, atât pentru afacerea sa, cât și pentru întreaga industrie.
Aceste etichete inteligente se bazează pe un sistem digital, menit să vină în sprijinul producătorilor. Acestea se pot modifica automat și conțin informații esențiale despre anumite produse.
Pentru ca afacerea să aibă succes, co-fondatorul a înțeles că obiectivele pe termen lung sunt esențiale. Tocmai din acest motiv, a pus pe primul loc succesul clienților și a vrut să le ofere mereu soluții care să le vină în ajutor la momentul potrivit.
”În cei 33 de ani de activitate am învățat că succesul nostru este strâns legat de succesul clienților noștri. Prin urmare, ne concentrăm pe înțelegerea nevoilor lor și pe oferirea de soluții personalizate. Suntem mereu deschiși la dialog și la ajustări”, a mai spus co-fondatorul Rottaprint pentru sursa menționată.