Metroul din Cluj intră în linie dreaptă, a anunțat primarul Emil Boc, care a spus că din 25 februarie se lucrează. Comparativ cu cel din București, la Cluj-Napoca vom avea un metrou ușor, cu o capacitate de transport net inferioară.
Este greu de estimat costul din trecut al Metroului din București, fiind realizat de comuniști, cu costuri aproape nesemnificative. Calculând la prețurile de azi, când un kilometru de metru costă 95 de milioane de euro (cel din Cluj), putem spune că la București s-a investit suma de 8 miliarde de euro, la 80 de km de linie de metrou.
Caracteristici Metrou Cluj vs Metrou București:
Lungimea trenurilor: 51 de metri, comparativ cu 112 metri la București.
Capacitatea unui tren: aproximativ 540 de pasageri, față de 1.200 în București.
Frecvența trenurilor: intervale de 90 de secunde între trenuri.
Număr de vagoane: trei vagoane per tren, în contrast cu cele șase din București.
Călători: metroul din București transportă 600.000 și 800.000 de călători, cel din Cluj va transporta 164.000
Stații: Metroul din București are 64 de stații, cel din Cluj va avea 19
Lungime: Metroul din București are o lungime de 80 de km, cel din Cluj va avea 21 de km
Cu ce Metrou din Europa va semăna Metroul din Cluj. Cel din București este net superior