Harta traficului clujean, vineri, la ora 16.00: ”Grijă mare în 9 iunie! Votați tot aceiași PSDNL-isti!” – FOTO

0
Harta traficului clujean, vineri, la ora 16.00: ”Grijă mare în 9 iunie! Votați tot aceeași PSDNL-isti!” - FOTO

Harta traficului clujean, vineri, la ora 16.00: ”Grijă mare în 9 iunie! Votați tot aceeași PSDNL-isti!” - FOTO

Traficul clujean a fost paralizat vineri, 31 mai, toată după-amiaza, iar șoferii au fost cu nervii întinși la maxim. Ce e de făcut? Drumuri, drumuri și iar drumuri, adică ce nu face Emil Boc de 20 de ani. Cu parcuri reînierbate, niște pietonale și multe dale pentru profitul lui Adriean Videanu, fostul ministru din cabinetul Boc, traficul se va sufoca tot mai mult.

Clujenii au păreri pro și contra. Sunt unii care spun în online că trebuie un alt primar, alții, probabil interesați, spun că nici centura nu va rezolva problema din trafic.

Părerile sunt împărțite, dar e intereant să le cunoaștem

Clujul a fost și este condus, ca toată România, de imbecili fără viziune. Nu au putut anticipa nimic. Vai de trompeta noastră. Grijă mare în 9 iunie! Votați tot aceiași PSDNL-isti!”.

Au doar masini pentru ca orasul nu e facut sa poata fi traversat pe jos pe timp de ploaie. Clujul e facut pentru masini, nu pentru oameni. Am mers pe jos zilele astea si e un dezastru total: canalizari care nu fac fata, trotuare care te obliga sa mergi pe strada, bălți până la glezne pe treceri de pietoni care te obliga sa iesi in trafic sau sa intri in ele, râuri pe marginea strazilor prin care trec masini cu >60km/h si ii stropesc pe toti oamenii de pe trotuar, statii de autobuz in care asteapta 100 de oameni cu refugiu pentru 10”.

Oamenii o sa aleaga tot timpul solutia mai convenabila si mai rapida. Daca iesi din bloc si trebuie sa faci sarituri cu prajina peste lacurile de pe trotuar, evident ca iti bagi picioarele si te urci in masina. In schimb, daca trotuarele ar avea stalpisori, treceri de pietoni ridicate, o latime decenta si copaci pe margine care sa faca umbra si sa ofere o protectie la umbra si ploaie, crede-ma ca ar scadea considerabil numarul oamenilor care aleg sa ia masina”.

Sunt care cred că lenea e de vină și că centura nu va rezolva nimic. Cam acest lucru spune și primarul Emil Boc, care îi atacă permanent pe șoferi.

Lenea si comoditatea oamenilor e o problema cronica. Am avut situatii in care am fost nevoit sa merg cu masina la munca atat in zile in care a plouat cat si in zile in care a fost soare si senin.

Diferenta din trafic nu e atat de mare incat ploaia sa fie problema principala.

Oamenii sunt lenesi. Foarte multi vor alege sa mearga cu masina si sa stea 20 min sa caute parcare decat sa mearga 5 minute pe jos pana in cea mai apropiata statie de autobuz si de acolo inca 5 minute pe jos pana la destinatie”.

”Clar ca centura va rezolva totul. Brusc oamenii o sa lase mașina acasă când plouă torențial”.

Mai mult ar rezolva o linie dedicata de tramvai dus-intors Floresti – Cluj + banda de biciclete dus-intors + trotuare mai largi + politici de dezvoltare a business-urilor in Floresti. Daca s-ar

implementa oricare 2 sau mai multe din solutiile mentionate, am rezolva problema traficului. (also banda dedicata din Manastur -> Centru)”.

Orașul în sine nu e suprapopulat, nu de-aia e aglomerație, ci pentru că infrastructura nu e actualizată pentru numărul curent de oameni: transport public mai frecvent, cu legături mai bune, trotuare largi, parcuri, piețe, etc”.

Întrebare (chiar neretorica): in ce fel va rezolva centura problema asta? Traficul de tranzit oricum nu trece prin centru. Transportul in comun (ex: metrou) cred ca e singura solutia de a nu mai ramane blocat in trafic”.

Metroul e cam singura variantă să ai un transport în comun rapid, decuplat de traficul de suprafață, ca nu ai cum să elimini mașini de pe principalul ax al orașului și presupun ca nu vrem să dărâmăm clădiri și să lărgim străzile”.

Dacă Boc era administrator bun, atunci aveam deja Centura Clujului terminată. 20 de ani a făcut PR

Celor care visează la Metrou și Centura Clujului le spunem că bugetul local pe 2024 este de 800 de milioane de euro, dar pentru investiții nu sunt nici 400 de milioane de euro. La acest capitol trebuie să luăm în calcul că mai sunt și alte investiții pe rol. Fără fonduri europene nu se va face nimic peste noapte la cele două proiecte mari, iar aici e de punctat că mai sunt și alte zone ”înfometate” din România, care se bat pe banii europeni.

Centura + Metroul vor costa minim 4 miliarde de euro

Dacă primarul Emil Boc chiar era un administrator bun, atunci de 20 de ani Centura Clujului era începută și chiar realizată din fonduri locale, alocate an de an. Dacă investea 50 de milioane de euro pe an, în 20 de ani se aduna suma de un miliard de euro. Având în vedere că totul costa mai puțin în trecut poate am fi avut acum centura gata. În plus, s-ar mai fi obținut și finanțări de la București și chiar din fonduri europene, ceea ce ar fi dus proiectul la final.

Problema este că Emil Boc este un manager slab, dar e, în schimb, maestru al populismului. Drept dovadă stau cele 2 poduri făcute în cei 20 de ani, ambele cu întârzieri și dificultate mică. O altă dovadă este aceea că de 6 ani tot lucrează la documentația pentru Centura Clujului și nici astăzi nu e terminată licitația, cu toate că Boc a încercat de două ori să o facă, dar de fiecare a da eșuat. Prima dată nu s-a prezentat nimeni, iar a doua oară Asocierea condusă de firma Con-A a făcut o ofertă în batjocură, cu 30% mai mare decât suma impusă de Primărie. Probabil scopul era clar acela de a nu se adjudeca proiectul, pentru că Emil Boc nu are finanțare pentru Centură.

Și ca să vedem că se poate, Clujul are pe acest an un buget de 3,99 miliarde de lei, iar Oradea de 2,9 miliarde de lei, dar acolo sunt deja terminate 2 centuri plus nenumărate pasaje pentru a decongestiona traficul.

Emil Boc promitea în 2016 multe pasaje, dar iarăși a fost numai ”fum și oglinzi” ca la scamatori.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2024 © Clujenii.ro | Toate drepturile rezervate