Săptămâna viitoare, cel târziu marți, vor începe lucrările de deviere a traficului de pe Cluj-Florești pe bretelele de legătură care deja sunt asfaltate pentru a se putea lucra la pasajul care se va face practic pe mijlocul DN1- ului, pentru Centura Metropolitană a Clujului.
În prima fază a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj, iar lucrările vor cuprinde sectorul în lungime de peste 23 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Astfel, conectivitatea va fi asigurată și cu Spitalul Pediatric Monobloc, dar și legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida, ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.
„Se vor amplasa stâlpi pentru a se putea realiza podul. De pe acuma cerem scuze clujenilor aflați în trafic. Nu reducem numărul de benzi, se face o deviere. E normal și posibil să aibă loc o încetinire a traficului. Și de aici, o posibilă aglomerare a acestuia. În consecință, trebuie să știe oamenii din timp pentru a putea să plece mai repede la serviciu sau să își actualizeze programul. Repet, nu se diminuează numărul de benzi ci doar se modifică sistemul de benzi pe partea unde se lucrează la pasaj”, a declarat Emil Boc la Ziua Live.
Clujenii.ro vă prezintă randările acestui proiect, practic așa va arăta viitoarea construcție:
Centura metropolitană va aduce şase benzi pe DN1 între Cluj-Napoca şi Floreşti.
Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.
Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei. Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.