ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Este util pasajul subteran din zona Oașului – Bulevardul Muncii (Auchan)? S-a lansat în dezbatere – FOTO

Este util pasajul subteran din zona Oașului - Bulevardul Muncii (Auchan)? S-a lansat în dezbatere - FOTO
Este util pasajul subteran din zona Oașului - Bulevardul Muncii (Auchan)? S-a lansat în dezbatere - FOTO

Primăria Cluj-Napoca propune un pasaj rutier subteran în zona Oașului-Bulevardul Muncii, investiție de peste 130 milioane de lei, menită să fluidizeze traficul și să modernizeze infrastructura. Proiectul se află în consultare publică până pe 9 mai 2025.

Un nou pasaj subteran pentru fluidizarea traficului în estul Clujului

Primăria Cluj-Napoca a lansat în dezbatere publică Planul Urbanistic Zonal (PUZ) necesar realizării unui pasaj rutier subteran în zona intersecției Bulevardului Muncii cu strada Oașului, în apropiere de Auchan. Proiectul, estimat la peste 130 de milioane de lei, își propune să decongestioneze una dintre cele mai aglomerate zone de trafic din oraș.

Studiile de fezabilitate și de trafic au fost realizate de biroul de proiectare Costin și Vlad, cei care au proiectat și podul Oașului–Răsăritului.

Cum va arăta noul pasaj

Lungime pasaj subteran: aproximativ 114 metri

Lungimea rampelor: între 82 și 100 metri

Lățimea benzii de circulație: 4 metri (unidirecțională)

Trotuare de serviciu: 0,75 metri lățime fiecare

Gabarit la intrare: minim 4,5 metri, pentru a permite accesul camioanelor și autobuzelor

Benzile de circulație pe Bulevard: 3,25 metri pentru linia de tramvai și 3,5 metri pentru benzile laterale

Sensul giratoriu existent va fi reproiectat pentru a integra mai bine noile fluxuri de trafic, vizând străzile Oașului, Bulevardul Muncii, Fanatelor și George Gordon Byron.

De asemenea:

Stația de tramvai va fi mutată imediat după noul giratoriu și va avea peroane acoperite.

Podul existent peste Pârâul Chinteni va fi reabilitat sau înlocuit, după expertizarea tehnică.

Trotuarele de pe străzile adiacente vor fi reproiectate pentru a îmbunătăți circulația pietonală.

Calendarul implementării

Consultare publică: până la 9 mai 2025

Durata totală estimată a proiectului: 28 de luni

6 luni pentru proiectare

22 luni pentru execuția lucrărilor

Consiliul local a aprobat deja studiul de fezabilitate. Primăria Cluj-Napoca intenționează să atragă 62 milioane de lei din fonduri europene, iar diferența va fi suportată din bugetul local.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *