Primarul Emil Boc nu este un administrator strălucit, așa cum pretinde, mai ales că a reușit performanța de a avea la dispoziție, anul trecut, 700 de milioane de lei (140 de milioane de euro) pe care nu le-a cheltuit. Banii sunt mutați ăn 2025, dar este clar că Primăria Cluj-Napoca nu are capacitatea de a derula proiecte mari, așa că rămân bani necheltuiți.
Clujul are un excedent bugetar de 700.000.000 lei, adică banii care nu au fost folosiți în 2024, suficienți cât pentru 16 parcuri precum Parcul Feroviarilor, 80 de grădinițe de peste 200 de locuri sau 50 de km de modernizări de drumuri, la standarde ”de centru”, a comentat consilierul local Paul Helmer.
În ședința de luni a Consiliului Local, urmează a fi aprobat un proiect de hotărâre privind folosirea excedentului bugetar din 2024 în 2025.
În valoare de 706.860.880 lei, excedentul bugetar uriaș reflectă lipsa de capacitate a administrației locale de a investi suficient. Se confirmă încă o dată că nu lipsa banilor este motivul pentru care nu se face suficient de mult, de repede și de bine în Cluj-Napoca.
Referințe pentru comparații:
Parcul Feroviarilor din Cluj-Napoca a fost reabilitat cu o investiție de aproximativ 44 milioane de lei.
Cu un buget de 706.860.000 de lei, ar fi fost posibilă realizarea a aproximativ 16 parcuri de dimensiunea Parcului Feroviarilor.
Construcția de grădinițe: Grădinița “Floare de Iris” din Cluj-Napoca, cu o capacitate de 225 de copii, a avut un cost de aproximativ 1,6 milioane de euro. Astfel, cu bugetul disponibil, s-ar putea construi aproximativ 88 de astfel de grădinițe.
Strada Valea Chintăului:
Lungime: 3.777 metri (3,777 km)
Cost estimat: 68.384.739,92 lei cu TVA inclus
Cost pe kilometru: aproximativ 18.100.000 lei/km
Strada Valea Seacă:
Lungime: 2.121 metri (2,121 km)
Cost estimat: 23.497.000 lei cu TVA inclus
Cost pe kilometru: aproximativ 11.080.000 lei/km
Strada Giuseppe Verdi:
Lungime: 1.560 metri (1,56 km)
Cost estimat: 20.108.436,05 lei cu TVA inclus
Cost pe kilometru: aproximativ 12.890.000 lei/km