ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Dealul din Florești de lângă Metrou alunecă! ”Vom introduce piloți forați. Din 25 februarie se lucrează!”

Cu ce Metrou din Europa va semăna Metroul din Cluj. Cel din București este net superior
Cu ce Metrou din Europa va semăna Metroul din Cluj. Cel din București este net superior

Primarul Emil Boc a anunțat că dealul din Florești, de lângă camera de lansare a ”cârtiței”, alunecă și trebuie consolidat terenul.

Edilul a spus că trebuie făcute foraje în pământ și trebuie turnați piloți forați din beton.

Primarul Emil Boc a declarat fără acești piloți forați există riscul să alunece dealul de lângă, de la circa 40 de metri și nu puteam risca să se producă o tragedie, după lansarea ”cârtiței” care să sape tunelul Metroului.

În februarie vor începe lucrările la piloții forați pentru puțul de lansare a TMB-ului, în stația Teilor, în 25 februarie, adică mâine. În martie vor fi finalizate lucrările la piloți forați pentru lansarea TBM din stația 2, Teilor, tot în martie vor începe lucrările la zidurile puțului de lansare în stația Teilor și vor începe lucrările de conectare electrică a TBM-ului în stația Teilor. Asta înseamnă practic pregătirea zidurilor pentru stații. Vreau să înțelegeți că nu se pot declanșa lucrările în subteran decât dacă un număr mare de stații nu are proiectarea și execuția pereților de bază. TBM-urile, acele cârtițe, nu se mai pot opri odată ce au intrat în subteran, de aceea, partea de început este foarte laborioasă, pentru ca ea, odată începută să-și continue activitatea.

Dacă ați observat, a apărut un lucru nou, pe care firma constructoare a trebuit să-l facă. Să facă o proiectare suplimentară cu lucrări de piloți forați la puțul de lansare de la stația Teilor. Ce înseamnă asta? Puțul de lansare se face la minim 15 metri adâncime, pe unde intră mașina care va fora în subteran stațiile. În pregătirea acestei stații s-a observat la o distanță de peste 30 de metri unele mișcări de teren la un deal de apropiere. Se studiază cu maximă atenție să nu existe un risc ca acel teren, care nu este la expropriere și nu este în aria stației, dar e în amonte, să nu prezinte doamne ferește vreun risc de alunecare. Când introducem mașina în subteran să nu producă prejudicii. De aceea s-a făcut o documentație specială, suplimentară, pentru amplasarea de piloți forați (care începe mâine, 25 februarie), ca să stabilizeze acel deal din apropierea stației 2, pe unde intră TBM-ul, ca să nu existe dificultăți tehnice în implementarea proiectului.

E decizia specialiștilor pe care trebuie s-o respectăm, și eu mă bucur pentru că au reușit într-un timp record să găsească o soluție tehnică. Nu putem să riscăm să începem lucrările la 10 metri adâncime și un deal, chiar la o distanță semnificativă, să compromită eventualele lucrări. Aceste lucrări de consolidare cu piloți forați încep în luna februarie, în luna martie vor fi finalizați”, a declarat primarul Emil Boc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *