ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Cum promitea Emil Boc în 2022 schimbarea la față a cartierului Mărăști! ”OSĂ” a făcut consultări publice: parking subteran, dispare o bandă de circulație, apar piste de biciclete plus lifturi pentru pietoni

Cum promitea Emil Boc în 2022 schimbarea la față a cartierului Mărăști! ”OSĂ” a făcut consultări publice: parking subteran, dispare o bandă de circulație, apar piste de biciclete plus lifturi pentru pietoni
Cum promitea Emil Boc în 2022 schimbarea la față a cartierului Mărăști! ”OSĂ” a făcut consultări publice: parking subteran, dispare o bandă de circulație, apar piste de biciclete plus lifturi pentru pietoni

Emil Boc promitea modernizarea Pieței Mărăști în urmă cu un an și jumătate, dar nu a făcut nimic pentru că ”OSĂ” facă mai încolo.

Monitorul de Cluj scria în decembrie 2022:

Care sunt străzile care intră în modernizare și cum se va circula pe ele

Bulevardul 21 Decembrie 1989 (tronsonul Piața Mărăști – strada Buftea)

Se păstrează sensurile de circulație existente

Se elimină o bandă de circulație în direcția vest – est (în prezent utilizată ca parcare) și se introduc benzi dedicate transportului în comun și bicicliștilor

Se reorganizează locurile de parcare cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice

Se reorganizează și modernizează stațiile de transport public

Se reorganizează sensul giratoriu, inclusiv prin asigurarea accesului și evacuării unui parcaj subteran propus în zona Aleii Bibliotecii 10 standuri taxi

Se accesibilizează și amenajează zona verde adiacentă Bisericii Sf. Petru

Se reamenajează trotuarele prin introducerea de plantații, pavaje, mobilier urban, iluminat public

Se desființează construcțiile cu caracter comercial/parazitar

Strada Aurel Vlaicu (tronsonul Piața Mărăști – strada Aurel Vlaicu nr. 9)

Se păstrează sensurile de circulație existente

Se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo

Se modernizează stațiile de transport public

Se schimbă poziția stației Arte Plastice (spre vest) pentru fluidizarea circulației pe acest tronson

Se organizează standuri taxi (7 locuri)

Se lărgesc și se reamenajează trotuarele

Se reamplasează stația de monitorizare a calității aerului

Se desființează construcții cu caracter comercial/parazitar

Strada Fabricii (tronsonul Piața Mărăști – strada București)

Se păstrează sensurile de circulație existente

Se introduc piste pentru biciclete pe ambele laturi

Se reorganizează locurile de parcare de pe latura de vest (prin dispunerea paralel cu axul străzii)

Se lărgesc și se reamenajează trotuarele

Aleea Bibliotecii

Se păstrează sensurile de circulație existente cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția nord-sud

Se elimină locurile de parcare de pe latura vest

Se introduc piste pentru biciclete în ambele sensuri de circulație

Se propune realizarea unui parcaj subteran public cu o capacitate de 280 de locuri cu acces și evacuare din sensul giratoriu

Se reamenajează scuarul verde cu suplimentarea arborilor, introducerea de mobilier urban, zone de recreere și joacă

Se grupează cele trei puncte de acces în parkingul subteran într-un pavilion urban care include o cafenea și pergole, oferind umbră și adăpost la intemperii

Strada Crinului

Se organizează circulația cu sens unic în direcția sud-nord pe străzile Crinului și Iazului (între Bulevardul 21 Decembrie – strada București, în tandem cu străzile

Buftea și Gorunului, organizate în sens invers)

Se introduc piste pentru biciclete în ambele sensuri de circulație

Se reorganizează parcarea din apropierea intersecției cu Bulevardul 21 Decembrie 1989

Strada Ciocârliei

Se păstrează sensurile de circulație existente (sens unic est-vest, dublu sens în zona intersecției cu strada Fabricii)

Se introduce o pistă pentru biciclete în direcția opusă circulației motorizate (vest/est)

Se introduc locuri de parcare (paralel cu axul străzii)

Calea Dorobanților (pe tronsonul adiacent nr. 98 – 106)

Se păstrează sensurile de circulație existente cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția est – vest (zona Bibliotecii Județene)

Se realizează o stație de transport public retrasă față de circulație (în dreptul Consiliului Județean) și se amenajează locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități

Se reamenajează trotuarele prin introducerea de mobilier urban, pavaje, iluminat public

Se amenajează piste pentru biciclete în ambele sensuri

Reglementări privind parcarea și scuarul Aleii Bibliotecii

Se propune realizarea unui parcaj subteran pe două niveluri și reamenajarea spațiului public de la partea superioară a parcării

Accesul și evacuarea mașinilor sunt prevăzute prin intermedul unor rampe și a unor bretele dedicate care fac legătura cu sensul giratoriu din Piața Mărăști. Accesul pietonal este prevăzut prin intermediul a trei nuclee de circulație (scări) dintre care unul dotat cu lift. Nucleele sunt orientate spre Piața Mărăști, strada Dorobanților/Biblioteca Județeană/Consiliul Județean și scuarul pietonal.

Scuarul Aleii Bibliotecii rezultă din extinderea zonei exclusiv pietonale spre vest și conectarea acesteia la rețeaua de spații publice din zonă. Scuarul include zone verzi plantate dens cu arbori și suprafețe multifuncționale, toate dotate cu mobilier și iluminat public LED.

Reglementări privind incinta Calea Dorobanților nr. 105

Se propune eliberarea curții de garaje și parcări și realizarea unui parcaj subteran conectat la garajul subteran existent la subsolul blocului aflat la est, cu acces comun din Calea Dorobanților

Se amenajează la sol 12 locuri de staționare de scurtă durată pentru vizitatori

„Prin măsuri de regenerare a spațiilor publice și a infrastructurii, Piața Mărăști poate prelua rolul unui centru de cartier și a unui pol de dezvoltare și atractivitate pentru partea de est a orașului pe axul între centrul istoric și aeroport. Principalele avantaje ale zonei: poziție favorizantă pe axul est-vest al orașului, cu o bună legătură spre nord, infrastructură de transport public bine dezvoltată, cu perspective de dezvoltare, mixaj funcțional echilibrat locuire/servicii/comerț/instituții, rezerve de teren pentru dezvoltare, terenuri sub-utilizate în raport cu potențialul dat. Calitatea spațiului public este afectată de predominanța suprafețelor dedicate traficului motorizat, în defavoarea circulației pietonale și a celei cu mijloace nemotorizate. Se remarcă consumul semnificativ de suprafețe cauzat de parcări la sol și garaje individuale. După epuizarea capacității proiectate a cartierului, parcările au ocupat, treptat, suprafețe verzi, trotuare și benzi carosabile. Incintele rezidențiale situate pe Dorobanților sunt complet lipsite de spații verzi accesibile public, locuri de joacă sau amenajări de petrecere a timpului liber”, arată municipalitatea.

Ce (nu) are Mărăștiul. Disfuncționalitățile zonei

Suprafețe pietonale neatractive, ocupate de mașini parcate neregulamentar

Lipsă infrastructură pentru biciclete/trotinete

Spații verzi reduse ca suprafață

Stare degradată a amenajărilor existente

Iluminat public uzat moral

Ce se întâmplă cu Piața Mărăști

Primăria menționează că Piața Mărăști nu intră în zona propusă spre modernizare, aceasta făcând obiectul unei documentații de urbanism distincte, „care va analiza oportunitatea realizării unui spațiu verde sau alte dotări, în vederea îmbunătățirii condițiilor de locuire din zonă”.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *