Mai mulți pasageri ai zborului W4 3411, programat să decoleze în 2 august 2024 de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, au obținut în instanță compensații de câte 400 de euro după ce cursa lor a fost mai întâi amânată, apoi anulată. Decizia a fost luată de Judecătoria Cluj-Napoca în urmă cu trei zile și este executorie, dar poate fi atacată cu apel în termen de trei zile de la comunicare.
Trei pasageri au acționat compania WizzAir în judecată, printr-o firmă specializată în recuperarea compensațiilor, solicitând suma de 1.200 de euro în total. Instanța le-a dat câștig de cauză, reținând aplicabilitatea Regulamentului (CE) nr. 261/2004 privind drepturile pasagerilor aerieni.
Judecătorii au constatat că, în lipsa unei informări prealabile adecvate și a unei redirecționări în termenii prevăzuți de regulament, compania este obligată să achite compensațiile stipulate la art. 7 alin. (1) lit. b) – respectiv 400 de euro per pasager pentru zboruri intracomunitare cu distanța cuprinsă între 1.500 și 3.500 km. În acest caz, zborul anulat avea o distanță de aproximativ 2.000 km.
WizzAir nu a prezentat nicio dovadă privind existența unor împrejurări excepționale care să fi cauzat anularea zborului. „Din înscrisurile de la dosar nu reiese că pârâta ar fi invocat cauze excepționale care să fi determinat întârzierea zborului, iar în fața instanței nu a fost formulată nicio apărare”, a precizat instanța.
Pe lângă plata celor 1.200 de euro în compensații, compania aeriană a fost obligată să achite și penalități până la stingerea integrală a debitului, precum și cheltuielile de judecată, conform Actual de Cluj.