ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Cu ce Metrou din Europa va semăna Metroul din Cluj. Cel din București este net superior

Care este traseul Metroului din Cluj și cum se numesc stațiile - VIDEO
Care este traseul Metroului din Cluj și cum se numesc stațiile - VIDEO

Metroul planificat în Cluj-Napoca este conceput ca un metrou ușor, similar cu sistemele de transport subteran din orașe europene de dimensiuni comparabile.

În Europa sunt câteva Metrouri care seamănă cu cel care va fi realizat la Cluj:

Bilbao (Spania)
Brescia (Italia)
Catania (Italia)
Lausanne (Elveția)
Lille (Franța)
Rennes (Franța)

Aceste orașe, deși au populații mai mici decât Cluj-Napoca, au implementat rețele de metrou ușor adaptate nevoilor lor urbane. De exemplu, Bilbao, cu aproximativ 355.000 de locuitori, și Lausanne, cu circa 137.000 de locuitori, dispun de sisteme de metrou eficiente și moderne.

Caracteristicile metroului din Cluj-Napoca includ:

Lungimea trenurilor: 51 de metri, comparativ cu 112 metri la București.

Capacitatea unui tren: aproximativ 540 de pasageri, față de 1.200 în București.

Frecvența trenurilor: intervale de 90 de secunde între trenuri.

Număr de vagoane: trei vagoane per tren, în contrast cu cele șase din București.

Aceste specificații sunt similare cu cele ale metrourilor ușoare din orașele menționate anterior, unde trenurile sunt mai scurte, stațiile sunt mai apropiate, iar sistemele sunt adaptate pentru a deservi eficient populații mai mici.

Metroul din Cluj-Napoca se aseamănă cu sistemele de metrou ușor din orașe europene precum Bilbao, Brescia, Catania, Lausanne, Lille și Rennes, fiind proiectat pentru a satisface nevoile specifice ale unui oraș de dimensiuni medii.

Când au fost inaugurate metrourile cu care este comparat cel din Cluj

Metroul din Cluj-Napoca este conceput ca un metrou ușor, similar cu sistemele de transport subteran din orașe europene de dimensiuni comparabile.

Bilbao, Spania: Metroul a fost inaugurat pe 11 noiembrie 1995.

Brescia, Italia: Sistemul de metrou a fost deschis publicului pe 2 martie 2013.

Catania, Italia: Metroul a început să funcționeze pe 27 iunie 1999.

Lausanne, Elveția: Linia M2 a metroului, complet automatizată, a fost inaugurată pe 27 octombrie 2008.

Lille, Franța: Metroul din Lille a fost deschis pe 25 aprilie 1983, fiind primul sistem de metrou automatizat din lume.

Rennes, Franța: Prima linie de metrou a fost inaugurată pe 15 martie 2002.

Aceste orașe au implementat sisteme de metrou ușor adaptate nevoilor lor urbane, servind drept modele pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca.

În privința costurilor, lucrurile sunt greu de comparat. Se știe că Metroul din Brescia a început în 2003 și a fost finalizată în 2013. Costul total al proiectului a fost de aproximativ 915 milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *