Începând de luni, 24 februarie 2025, ora 14:00, circulația pe o porțiune din DN1, la intrarea în Oșorhei dinspre Cluj-Napoca, va fi închisă temporar și deviată pe Centura Oșorhei, din cauza începerii lucrărilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei, la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1.
Traficul va fi deviat până pe 12 octombrie 2025, pe rute ocolitoare, stabilite în funcție de direcția de deplasare și categoria autovehiculelor. Pentru a fluidiza traficul, a fost amenajată o bretea cu sens dublu între Centura Oșorhei și DN1, astfel încât să se evite intrarea în sensul giratoriu. Pentru cei care circulă din direcția Cluj-Napoca – Oradea, traficul va fi deviat pe Centura Oșorhei, urmând traseul DN1 – bretea nou construită – Centura Oșorhei – Centura Oradea.
„Vă reamintim că miercuri, 8 ianuarie, a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei. De atunci și până în prezent a fost amenajată noua bretea de deviere a traficului.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group.
Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri (pasajul propriu-zis + rampe) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Potrivit contractului, asocierea de firme are la dispoziție 10 luni pentru execuție.
Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată cu fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027”, anunță CJ Bihor.
Consiliul Județean Bihor urmează să realizeze alte 7 pasaje rutiere supraterane și subterane. În licitație pentru găsirea unui constructor este pasajul subteran situat la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu, în Oradea. Licitația este în desfășurare.
De asemenea, în licitație sunt alte 4 pasaje rutiere (1 subteran și 3 supraterane). Acestea vor fi construite pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare.
Alte 2 pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, astfel încât drumurile actuale să nu se intersecteze cu traficul feroviar. Un pasaj va fi construit pe Centura Oradea, peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix. Cel de-al doilea pasaj va fi pe sub Podul CFR și Centura Oradea, care va devia traficul de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).
Două pasaje subterane pentru pietoni se află în licitație. Unul va lega zonele comerciale ERA Shopping City și Oradea Shopping Center, pe sub Calea Aradului. Cel de-al doilea va subtraversa Calea Aradului în zona magazinului Dedeman. În cazul altor 4 pasaje pietonale subterane se pregătește documentația pentru lansarea licitației. Cele patru pasaje vor fi construite pe sub Centura Oradea, la intersecție cu DN76 (1), la ieșirea din cartierul Nufărul spre Sânmartin (lungime: 42 metri), (2) cu strada Apateului (lungime: 58 metri), (3) cu strada Czaran Gyula, în zona din spatele magazinului Hornbach (lungime: 59 metri) și (4) în zona Arenei Sportive (lungime: 90 metri). Fiecare pasaj va avea o lățime de patru metri, cu scări, lifturi și rampe de acces.