Trenul metropolitan, care costă numai 10% din metrou și a cărui infrastructură există, este catalogat de Emil Boc drept cel mai greu proiect de implementat.
Emil Boc: Trenul metropolitan este cel mai greu de implementat
”Mai avem de obținut un aviz de la mediu, ultimul și proiectul va fi depus spre finanțare în toamnă, odată cu deschiderea noului exercițiu financiar. Dintre toate proiectele de infrastructură din Cluj, metrou, centură, trenul metropolitan este cel mai greu de implementat și nu am putea face acest lucru dacă autoritățile locale și județene nu ar fi lucrat în echipă”, a declarat Emil Boc.
E surprinzător ceea ce spune pentru că liniile de cale ferată există, fiind nevoie de niște trenuri. Probabil mafia imobiliară pe care o protejează liberalii nu este prea confortabilă cu acest tren, care i-ar ajuta pe clujeni să se mute departe de oraș, în case cu prețuri normale, dar să și ajungă repede în Cluj-Napoca.
Trenul Metropolitan va avea 43 de km, de la Nădășelu la Bonțida
Pentru trenul metropolitan din Cluj, se propunea implementarea unui sistem de transport rapid care să acopere întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.
Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf, preconizându-se că ar scădea durata de călătorie între Nădășelu și Bonțida cu 10-25 de minute, respectiv cu 15-30 minute între Bonțida și Cluj-Napoca, se prevede în planul de mobilitate urbană Cluj-Napoca, recent aprobat. Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.
Fondurile europene pentru înființarea rețelelor de tren metropolitan vor fi acordate după principiul “primul venit, primul servit”. În cursa contra – cronometru pentru accesarea banilor europeni sunt așteptate să intre orașe mari precum Cluj – Napoca, Iași, Brașov și Timișoara. Programul Transport 2021 – 2027 prevede alocări totale de aproape 650 de milioane de euro pentru proiecte de metrou și tren metropolitan (Prioritatea 6), din care co-finanțarea UE este de 85%.
Șeful de proiect Ionel Oprea, cel care coordonează studiile pentru metrou și tren metropolitan comandate de Primăria Cluj-Napoca, citat de presshub.ro a arătat că de la 75 de milioane euro cât era estimat inițial trenul metropolitan, costurile au crescut la 200-280 de milioane de euro.