Ce alegem? Metroul Clujului 2 miliarde de euro vs. 100 milioane de euro un tramvai performant

1
Clujenii reclamă că tramvaiele fac un zgomot ca niște cazane pe roți: ”Trebuie să vă dau în judecată?”

Clujenii reclamă că tramvaiele fac un zgomot ca niște cazane pe roți: ”Trebuie să vă dau în judecată?”

Metroul Clujului va costa cel puțin 2 miliarde de euro, adică de 20 de ori mai mult decât a fost o rețea de tramvai performant într-un oraș precum Reșița.

Activistul civic Adrian Dohotaru explica lunile trecute că ”Metroul în Cluj costă peste 2 miliarde de euro, nu se știe când va fi gata. În schimb, la altă scară, mai modestă, Reșița e singurul oraș din România care și-a reintrodus tramvaiul pe mai bine de 8 km de oraș cu 100 de milioane de euro, mai puțin decât costul exproprierilor pentru metrou”, și-a început analiza activistul clujean.

Acesta a remarcat că ”timpul de execuție a reintroducerii tramvaiului cu un șantier imens, cu șine și garnituri noi, cu lucrări de asfaltare și modernizare la arterele principale din Reșița, a fost mai scurt decât toate studiile pentru metrou”.

Acesta a concluzionat că dacă municipalitatea din Cluj-Napoca ar fi făcut ”ca Reșița, exista deja tramvai între Florești și Cluj, poate și din Gilău, la preț de zeci de ori mai mic decât metroul, cu costuri mai mici de operare, fără șantiere mari, fără termene inexistente de finalizare. Îmi plac și detaliile pe care le văd (foto), cum sunt mușchii care sunt verzi și la vreme gri”.

Poluarea orașului nu e costul «modernizării», cum am auzit spunând la vârf administrația la nivel local sau județean, ci e costul capacității politice scăzute de a oferi alternative publice la traficul auto al mașinilor private, care ar trebui folosite mult mai ocazional decât frecvența zilnică de azi. Pentru șoferi: ideea pe termen scurt și mediu nu e de a renunța complet la mașină, ci de a nu o lăsa să ne conducă viețile și politicile de mobilitate, să o conducem doar la final de săptămână unde e dificil să ajungem cu transportul public”.

Loading

About The Author

1 thought on “Ce alegem? Metroul Clujului 2 miliarde de euro vs. 100 milioane de euro un tramvai performant

  1. De metrou nici n.are rost sa vorbim da nici tramvaiele astea n.au ce cauta in cluj. mai mult incurca. in locu lor mai bine bagau niste trolee sau mai nou autobuze electrice daca tot vrei s.o dai pe verde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2024 © Clujenii.ro | Toate drepturile rezervate