Câți pasageri va transporta Metroul Clujului pe oră! Sunt orașe din județ care nu au atâta populație

0
Câți pasageri va transporta Metroul Clujului pe oră! Sunt orașe din județ care nu au atâta populație

Câți pasageri va transporta Metroul Clujului pe oră! Sunt orașe din județ care nu au atâta populație

Metroul Clujului, dacă se va face, va transporta între 15.200/21.600 pasageri / oră. Dacă luam la rând orașele din județul Cluj vom vedea că la fiecare oră metroul ar transporta populația din Gherla (19.873 de locuitori), aproape tot Dejul (31.475 locuitori) sau Câmpia Turzii (20.590 de locuitori).

Metroul Clujului ar transporta la 20 de minute populația din Huedin (8000 de suflete) și la fiecare două ore populația din Turda (43.319 locuitori). Singurul lucru care înclină puțin balanța spre utilitatea Metroului ar fi populația din Florești. În comuna ”dormitor” a Clujului sunt oficial 52.735 de locuitori, dar în realitate ajung la 100.000 de oameni (n.red. și ar putea crește). Aici este de discutat, pentru că ar putea face Metroul mai atractiv. Cu toate acestea, un tramvai ar fi mult mai ieftin și ar avea aceeași utilitate.

Desigur că aceste cifre sunt ca să arate cât e de utopic acest proiect.

Clujul are o populație de 286.598 locuitori. De multe ori autobuzele sunt goale pentru că nu sunt destui călători, ceea ca va face ca metroul să nu fie deloc profitabil.

Magistrala de Metrou M1 din Cluj-Napoca și Magistrala M 6 Otopeni (prima secțiune) sunt cele două proiecte de metrou cu finanțare din PNRR (câte 300 de milioane de euro).

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2024 © Clujenii.ro | Toate drepturile rezervate