Românii care au nevoie de rețete se confruntă din nou cu probleme, din cauza nefuncționării Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), care gestionează cardurile de sănătate.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a transmis că analizează parametrii de funcționare ai platformei, după ce mai mulți furnizori de servicii medicale au raportat dificultăți în utilizarea acesteia. În acest context, CNAS a precizat că raportarea activității pentru luna decembrie 2024 poate fi realizată până la data de 20 ianuarie.
„Ca urmare a semnalărilor referitoare la întâmpinarea de dificultăţi în utilizarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS) de către unii furnizori de servicii medicale, CNAS a convocat de urgenţă prestatorii de servicii de mentenanţă pentru componentele platformei, în scopul analizării parametrilor de funcţionare şi stabilirii, după caz, a necesităţilor de intervenţie”, a transmis instituţia, vineri, într-un comunicat de presă.
CNAS a amintit că, în situaţiile în care se întâmpină dificultăţi în utilizarea PIAS, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se pot acorda în regim offline, pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale, iar raportarea informatică se poate face ulterior, într-un interval de trei zile lucrătoare.
„Totodată, precizăm că pentru a permite tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale să finalizeze corect şi complet raportarea activităţii realizate în luna decembrie 2024, calendarul de raportare este deschis până la data de 20 ianuarie 2025, pentru toate segmentele de asistenţă medicală”, a arătat sursa citată.