Candidat la peședinție: Metroul Clujului este o fantasmă scumpă, iar trenul metropolitan este soluția pentru dezvoltarea Clujului
Metroul Clujului nu este cea mai bună cale de dezvoltare a Clujului și de salvare a traficului. Desigur, Metroul sună mai bine ca un tren metropolitan, din punct de vedere electoral, dar costă de 10 ori mai mult și nu rezolvă mai nimic.
”Eu aș opta pentru tren metropolitan, dacă ar trebui să iau acum o decizie. Metroul costă enorm de mult și, cel puțin în varianta pe care eu o știu, nu rezolvă foarte, foarte mult.
Rezolvă doar pe axa Someșului câte ceva, dar nu rezolvă totul. Ar trebui gândit puțin mai mult și Clujului nu va avea bani. Trebuie să ceară permanent pentru Metrou, foarte mulți ani de acum înainte, de la București, de la Bruxelles.
Sigur , nu este un proiect care trebuie aruncat, mai ales că au cheltuit o grămadă de bani, la coș.
Dar, trenul metropolitan, tocmai pentru a rezolva o serie de lucruri în toate direcțiile este mai ușor și mult mai util”, a declarat președintele UDMR, Kelemen Hunor, candidat la președinție, la primul podcast al lui Sabin Sărmaș.
Trenul Metropolitan costă 205 milioane euro cu TVA, va avea 23 de staţii pe distanţa celor 50 de kilometri între Bonţida şi Nădăşel. 30 de trenuri vor parcurge această rută zilnic, iar clujenii se vor putea muta din oraș. Astfel va fi scos o mare parte din traficul rutier din oraș.
Prin comparație, Metroul costă 2,2 miliarde de euro. Deja s-a cheltuit suma de 280 de milioane de euro, adică cât ar fi costat trenul metropolitan.
Dacă e să mai facem o paralelă, trenul metropolitan și centura metropolitană costă cât Metroul. Cel mai probabil, Emil Boc s-a aruncat în aceste proiecte pentru a nu fi acuzată că nu dezvoltă Clujul, pentru că este absurd ca un politician care a fost premierul României să nu știe că nu are de unde să scoată 4 miliarde de euro pentru toate aceste proiecte. Să nu uităm și că totul se va scumpi, aceste proiecte nefiind gata în câteva luni, astfel că peste 10 ani vom avea nevoie poate și de dublul sumei.
si cum ajunge trenul in centru?
interesant… metroul nu e bun ca rezolva doar axa somesului (dar cobori in centru). E mai bun trenul care te lasa la gara si de acolo terestru, alte autobuze/tramvaie superaglomerate si pe drumuri blocate de masini pt a ajunge in centru.
Chiar daca metroul costa de 10 ori mai mult, merita de 100 de ori mai mult. Pana la urma linia de tren tot axa somesului o rezolva si nimic mai mult.