Bolojan anunță o nouă centură: Din august se va circula mai ușor de la Oradea spre Cluj
Centura Oșorhei, din Bihor, avansează după ce muncitorii au finalizat joi, 30 mai, turnarea celui de-al doilea strat de asfalt, stadiul execuției ajungând la 80%.
”Se mai lucrează la cele două capete ale centurii. La capătul dinspre Oradea se va reloca un post electric și se vor asfalta bretelele de conectare cu girația de pe centura Oradea, din spatele Metro. La capătul dinspre Cluj, la girația de la Fughiu, se va face un racord provizoriu, urmând să înceapă și lucrările la pasajul suprateran peste această girație. În următoarele două săptămâni se va definitiva și intersecția cu drumul județean spre Copăcel, aflat și el în lucru. Din a doua jumătate a lunii iunie se va turna și al treilea strat de asfalt, cel de uzură. În iulie se vor realiza marcajele și semnalizarea. La începutul lunii august, centura Oșorhei se va deschide circulației”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Bihorul a inaugurat deja Centurile Sântandrei și Sânmartin, iar în iulie se va deschide și Centura Nojorid.
La ce va ajuta Centura Oșorhei
Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Oșorhei pornește din sensul giratoriu situat la intersecția cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocolește Oșorhei prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1, care face legătura cu localitatea Fughiu.
Centura Oșorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerată ieșire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje înspre Oșorhei, ceea ce înseamnă economie de timp și de costuri.
Reamintim că în cadrul aceluiași proiect se reabilitează cei 12,8 km de drum județean dintre Oșorhei și Copăcel. Aici lucrările presupun lărgirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietăți, refacerea podețelor și demolarea și refacerea podului peste Valea Sărand.
Lucrările se fac din obiectivul de investiții ”Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Oșorhei și DJ767E – Oșorhei – Copăcel”, din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din Județul Bihor”. În cadrul aceluiași proiect de reabilitează drumul județean de 12,8 kilometri între Oșorhei și Copăcel.
Lucrările sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele două drumuri este de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Termenul de execuție a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de începere a lucrărilor.
Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investiții 5: O regiune accesibilă, Obiectivul Specific (OS) 3.2.
Din proiectul „Construirea și reabilitarea legăturilor rutiere secundare către rețeaua rutieră și nodurile TEN-T din Județul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Sântandrei, Biharia și drumul de legătură dintre Biharia și Paleu, modernizarea DJ 763 Padiș – Ic Ponor și reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca, cu o valoare totală de 130 de milioane de euro.
Bihorul a făcut 8 drumuri de la zero
Până acum, Consiliul Județean Bihor a finalizat sau are în lucru opt drumuri noi în județul Bihor, cu o lungime totală de 68 de km:
Centura Aleșd – 5,8 km
Centura Beiuș – 9,3 km
Centura Sântandrei – 5 km (finalizat)
Centura Nojorid – 8,4 km
Centura Sânmartin – 8 km (finalizat)
Centura Oșorhei – 5,8 km
Centura Biharia – 8,7 km
Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.