ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Boc nu este primul politician al Clujului care s-a gândit la metrou. Visul unui „metrou mixt” pentru mutarea traficului în subteran a apărut și în „epoca Funar”

metrou boc

Clujenii care cred că primarul Emil Boc a fost primul politician al Clujului căruia i-a venit în minte ideea construirii unui metrou în oraș, greșesc. „Soluția metroului” pentru traficul infernal din oraș a apărut pe ordinea de zi a „fantasmagoriilor politice” încă pe vremea lui Ghoerghe Funar.

Gheorghe Funar a devenit primar al municipiului Cluj-Napoca în urma alegerilor locale din 1992, primele alegeri libere pentru această funcție după căderea regimului comunist. Reprezentând Partidul Unității Naționale Române (PUNR), Funar a câștigat scrutinul în două tururi de vot, înfruntându-l pe contracandidatul Petru Lițiu din partea Convenției Democrate Române (CDR). Ulterior, Funar a fost reales în funcția de primar în 1996 și 2000, exercitând trei mandate consecutive până în 2004. În timpul mandatelor sale, Gheorghe Funar a fost cunoscut pentru promovarea naționalismului și pentru inițiativele controversate care au generat atât susținere, cât și critici din partea comunității locale și naționale.

La apusul carierei sale politice, în 2008, Gheorghe Funar a mai venit cu un „mega-plan” electoral. Candidat pentru funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca, Funar a declarat atunci, într-o conferință de presă că, dacă va fi ales, intenționează să susțină realizarea unui metrou care să deservească orașul și zona metropolitană. Funar a menționat că metroul ar putea fi mixt, atât subteran, cât și de suprafață, mai ales în contextul dezvoltării unei zone metropolitane. Potrivit spuselor sale, metroul ar fi trebuit să circule până la Gilău, în partea vestică, și până la Jucu (în zona fabricii Nokia, acum închisă), în partea estică. Proiectul său prevedea un metrou care să combine traseele pentru transportul public de călători cu traseele destinate transportului de marfă.

În 2015, nici primarul Emil Boc nu credea în soluția metroului:

„Soluţia metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraş cu jumătate de milion de oameni şi cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluţie care nu se poate susţine financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou. Din nefericire costurile exorbitante, de 5 miliarde de euro, nu ne permit nici să visăm. Metroul nu este sustenabil la o populaţie de jumătate de milion de oameni şi la un buget de 210 milioane de euro cât are Clujul. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluţie de metrou, dar nu este sustenabilă. Ar costa 5 miliarde de euro” a explicat Emil Boc la o emisiune locală.

Ani mai târziu însă, acest proiect a devenit prioritatea zero pentru administrația Boc, care zice că de astăzi încep lucrările serioase la metrou.

Vezi aici: Dealul din Florești de lângă Metrou alunecă! ”Vom introduce piloți forați. Din 25 februarie se lucrează!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *