Primarul Emil Boc anunța că Metroul Clujului va fi terminat până în 2031. Vorbim despre 19 stații de metrou și tunelurile care să le unească. Peste 6 ani se va putea circula din Florești până în Sopor, această reușită va fi una importantă, fiind un record mondial ca în 6 ani să fie terminat un proiect de o asemenea magnitudine.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat că metroul din Cluj va fi finalizat până în anul 2031. Conform planului, primele nouă stații, care vor asigura legătura între Florești și zona Platinia, ar urma să fie funcționale până în 2026.
Culmea este că Metroul va ajunge în 2031 ăn Sopor, unde acum este câmp gol.
Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei I de metrou a fost semnat la 25 mai 2023, în prezența premierului Nicolae Ciucă și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Valoarea proiectului depășește două miliarde de euro, iar lucrările sunt programate să se încheie în 2031.
Emil Boc a subliniat că metroul are asigurată finanțarea prin fonduri europene și că discuțiile privind finanțarea sunt de natură tehnică. El a dat asigurări că proiectul va fi realizat conform planificării.
Oficialii companiei Alstom, parte din asocierea care va construi Metroul, promit un Metrou ”la cheie”
„Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte „la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluții de semnalizare și de infrastructură, care demonstrează poziția de lider a Alstom în domeniul mobilității urbane sustenabile. Acesta este un proiect de infrastructură foarte ambițios și inovator pentru România, fiind prima linie de metrou automatizată, iar palmaresul nostru internațional ne oferă competența necesară pentru un astfel de proiect de pionierat”, a declarat Gian Luca Erbacci, președintele Alstom pentru Europa.
”După cele două noi proiecte de cale ferată câștigate la sfârșitul anului trecut în zona Clujului, contractul pentru metroul clujean ne consolidează activitatea în zonă, unde Alstom are aproape 800 de angajați. Experiența noastră în proiecte de metrou, atât în Europa Centrală și de Est cât și la nivel internațional, ne oferă încrederea și capabilitățile tehnice necesare pentru a reuși cu succes execuția unui astfel de proiect major”, spune Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.
Boc: În 2031 anul punerii în funcțiune a metroului vom avea 164.000 de călători pe zi
”În 2031, anul de punere în funcțiune a metroului, vom avea 164.000 de călători pe zi. Ce înseamnă asta? Mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș încă din primul moment al punerii în funcțiune a metroului. Iar în termeni de verde, într-un an de zile metroul practic elimină gaze cu efect de seră în echivalent a o jumătate de milion de copaci plantați”, a transmis edilul Clujului.
Potrivit lui, doar pe axa Cluj – Florești, peste 70.000 de mașini intrau și ieșeau zilnic din Cluj în 2017. „Gândiți – vă câte sunt acum! Configurația acestui teritoriu nu permite o altă soluție care să fie viabilă decât soluția metroului pentru a face față la dezvoltarea economică și la mobilitatea de care avem nevoie”, a subliniat Emil Boc necesitatea construirii metroului la Cluj.
Pe 28 februarie 2023 a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția de lucrări la Magistrala I de metrou Cluj, respectiv asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company.
Cârtițele pentru Metrou sunt în Florești
Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a declarat pentru Clujenii.ro că ”încă nu avem o dată clară comunicată de către constructor când va putea intra efectiv la săpătura. Sunt câteva chestiuni tehnice la care se lucrează”.
Adevărul nespus de nimeni este că nu avem finanțare și că toate declarațiile sunt numai promisiuni.
1 comentariu
Boc este cel mai mare mincinos politic al Clujului.
Oricum stie ca este ultimul mandat, asa ca nu-l mai intereseaza ca cheltuie putinii bani ai clujenilor pe un proiect imposibil de realizat.
Nu a fost capabil sa faca nici macar un pasaj prin oras.
Dai Doamne un gram de minte , ca sa-si dea seama ce caraghios a ajuns