Banca Transilvania trage un semnal de alarmă pentru clienții săi: au explodat tentativele de fraudă și atacurile de tip phishing. Instituția avertizează că nu solicită niciodată actualizarea datelor personale sau ale companiilor prin email sau alte canale online, ci doar direct în agenții.
„Stai un pic înainte de click! Am vorbit mult în ultima perioadă despre asta, însă este un subiect de actualitate și vrem să revenim asupra sfaturilor noastre de siguranță online – a afacerilor noastre, a banilor noștri, a prietenilor și a familiei.
Vedem că în ultima perioadă au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing, cu metode foarte diverse.
Vedem răufăcători care impersonează banca de multe ori și solicită date personale ale clienților sub pretextul unor subiecte legate de bancă.
Una dintre metodele frecvent folosite este trimiterea unor emailuri false, prin care se solicită actualizarea de date și furnizarea informațiilor personale sau ale companiei.
BT nu solicită actualizarea datelor companiei prin intermediul canalelor online. Din motive de securitate, pentru clienții persoane juridice, actualizarea datelor se face exclusiv în agențiile BT.
Obiectivul răufăcătorilor este să aibă acces la banii din conturi – toate tipurile de conturi (cont curent, depozite, conturi de economii etc)”, anunță BT.
Recomandările Băncii Transilvania:
Nu da nimănui datele cardului sau informații pentru acces în aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).
Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date de acces (parole, PIN, CVV al cardurilor) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.
Dacă se promite un câștig rapid, printr-o investiție, cu siguranță este o fraudă. Analizează critic mesajul și ai mare grijă la ce platforme de investiții utilizezi.
Nu descărca aplicații care permit controlul la distanță la solicitarea unor persoane străine.
Evită să accesezi linkuri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste linkuri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
Răufăcătorii pot folosi tehnologii (spoofing) care fac să pară că sună de pe numărul de call center al băncii sau al altor societăți din Grupul Financiar BT și anunță persoanele că le-a fost aprobat un credit pentru care au nevoie de datele personale – printre care și datele cardului, pentru a face viramentul. Obiectivul este și aici cel de a obține acces la datele personale.