Au manipulat studiul privind traficul? Clujul nu apare în topul orașelor unde se circulă bară la bară!
Un studiu realizat de cei de la Storia, intitulat TRAI, nu plasează Clujul în topul orașelor cu un trafic nebun, cu toate că șoferii știu exact care este situația.
În prezent, Reșița, Oradea, Brașov, Botoșani și Deva sunt orașele din România cu traficul rutier cel mai redus, în timp ce la polul opus se află Baia Mare, Iași, Buzău, București și Suceava, unde traficul este cel mai intens comparativ cu cel din orașele analizate în cadrul indexului T.R.A.I., realizat de Storia – platforma cu anunțuri imobiliare lansată de OLX. La capitolul cartierelor cu cel mai redus trafic rutier se regăsește cartierul Recita din Reșița, cu un scor de 100 de puncte, singurul din platformă cu punctaj maxim.
În ceea ce privește Capitala, cartierul cu cel mai redus trafic din București conform datelor platformei din acest moment este Pădurea Băneasa, cu un scor de 72,8 puncte.
”Conform datelor din indexul T.R.A.I. construite pe baza informațiilor din Google Traffic, în cartierele centrale traficul tinde să fie intens, în timp ce în cartierele de la periferie traficul poate fi mai redus. Totuși, există o particularitate: dacă aceste cartiere rezidențiale sunt situate spre periferie, traficul poate fi la fel de problematic ca în zonele centrale. De asemenea, se observă că traficul este mai redus în weekenduri, iar cea mai aglomerată zi a săptămânii pare să fie vinerea. Analizând traficul în funcție de zilele săptămânii, nu am identificat un tipar specific care să fie evident – acest lucru depinde de configurarea urbanistică a orașului (câmpie, deal, munte), de condițiile meteorologice (zăpadă, ploaie, senin), de amplasamentul geografic și de prezența unei centuri ocolitoare, de tranzit. De exemplu, traficul este mai intens în Giurgiu în timpul verii, comparativ cu restul anului, din cauza rolului său de punct de frontieră spre Balcani. În Cluj-Napoca, de asemenea, traficul este cel mai intens în luna august, când orașul găzduiește diverse festivaluri”, a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.
Care sunt orașele în care traficul rutier este mai redus VS. orașele cu trafic intens
Orașul Reșița se află în prezent pe primul loc în topul orașelor cu cel mai redus trafic dintre orașele analizate pe platforma trai.storia.ro, cu un scor de 43,8 puncte, urmat de Oradea (40,4), Brașov (39,1) și Botoșani (38). De asemenea, în topul celor 10 orașe de pe platformă în care traficul este mai redus se regăsesc și Deva (36,8), Alba Iulia (37,4), Drobeta-Turnu Severin (35,6), Arad (36,9), Giurgiu (39,7) și Slatina (32,3).
La polul opus, Baia Mare este orașul în care traficul este cel mai aglomerat comparativ cu traficul din celelalte orașe regăsite pe platformă, obținând un punctaj de doar 12,3. Următoarele orașe cu cel mai intens trafic sunt Iași (15,4), Buzău (18) și București (18,3), dar și Suceava (21,6), Galați (23,2), Timișoara (25,2), Satu Mare (25,4), Brăila (26,3) și Zalău (26,3).
Care sunt cartierele în care traficul rutier este mai redus VS. cartierele cu trafic intens
La momentul actual, cartierul Recita din Reșița este singurul cartier din platformă care a obținut scorul maxim de 100 de puncte la indicatorul „Trafic”, ceea ce ilustrează că în acest cartier traficul este cel mai redus. Cartierul Teleajen din Ploiești este pe locul doi în top, cu un scor de 98,3 puncte, urmat de cartierele Bartolomeu Nord din Brașov (93,4), Bărăbanț din Alba Iulia (81,7) și de Pădurea Băneasa din București (72,8). De asemenea, următoarele cinci cartiere din topul cartierelor cu traficul cel mai redus sunt cartierul Albert din Ploiești (67), Bordei din Craiova (66,2), Podeni din Târgu Mureș (65), cartierul Viile Dealul Mic din Târgu Mureș (62,8) și Someșeni din Cluj Napoca (59,7).
Primele trei cartiere cu cel mai intens trafic dintre cele analizate sunt din București, respectiv: Piața Romană (scor 0), Cartierul Evreiesc (3) și Centrul Istoric (3,78). Următoarele cartiere cu trafic aglomerat sunt: Tipografilor din Timișoara (3,9), Cartierul Francez (4), Piața Victoriei (4,3) și Gara de Nord (5) din București, urmate de Centru din Ploiești (6,11), Dorobanți din București (6,19) și Zorilor din Cluj-Napoca (9,3).
Studiul pare a fi desprins de realitatea clujeană
Clujul este un oraș atât de aglomerat încât zilele trecute un taxi a făcut 5 kimoletri în aproape o oră. Zilnic, pe ruta Mărăști – Mănăștur – Florești se circulă bară la bară, iar a spune că Mănășturul nu este un cartier aglomerat, dacă nu poate cel mai aglomerat din Ardeal este o glumă proastă.