ȘTIRI NON-STOP CLUJ

Angajatorii din HoReCa s-au săturat de angajații români: „Sunt foarte neserioși și instabili”/La cât se ridică costurile pentru un angajat străin

curier nepal

Industria HoReCa se confruntă cu unele dintre cele mai mari dificultăți în asigurarea forței de muncă. Nu pentru că nu ar exista români dispuși să lucreze în domeniu sau suficiente locații cu posturi disponibile, ci din cu totul alte motive.

Principala provocare pentru angajatori este atitudinea multor salariați români față de muncă: lipsa de seriozitate, diverse probleme personale și imposibilitatea de a conta pe prezența lor zilnică. Există numeroase cazuri în care angajații renunță după doar una sau două zile, uneori plecând inclusiv cu bani din casă, potrivit Termene.ro.

În acest context, tot mai mulți patroni români apelează la muncitori străini, din țări precum Nepal sau Nigeria, declarându-se mulțumiți de aceștia. Mai mult, mulți dintre ei își doresc să recruteze și alți angajați din afara țării, având în vedere planurile de extindere. Lipsa de stabilitate rămâne o problemă majoră în sector, motiv pentru care antreprenorii sunt dispuși să ofere salarii mai mari doar pentru a-și asigura o forță de muncă de încredere, chiar dacă aceasta vine de la mii de kilometri distanță.

Răzvan Cârcel, patronul unui restaurant din Sectorul 1 al Capitalei, de exemplu, spune că din cei 17 angajați pe care îi are șase sunt străini, iar pe viitor vrea să mărească numărul, asta dacă se va extinde. A apelat la ei, pentru că altfel nu avea altă soluție să țină deschisă locația.

„Muncitorii români sunt foarte neserioși indiferent de salariu sau de beneficiu. 98% dintre români sunt neserioși, instabili psihic și cu probleme, de alcool ori de altceva…..cei străini au venit cu un scop, vor să facă bani, știu ce vor. Aceasta este problema la români, ei nu au un scop”, a declarat pentru Termene.ro Răzvan Cârcel, patronul unui restaurant din sectorul 1 al Capitalei.

O altă problemă cu care se confruntă antreprenorul este și faptul că a ajuns în situația să se roage de salariații români pe care i-a angajat să-și facă treaba. „Eu îi promovez tot timpul pe oamenii care aduc plus valoare, pentru că despre asta este vorba. Adică eu nu mă rog de oamenii pe care îi plătesc să facă ce ar trebui în urma angajării. De exemplu, dacă angajez un bucătar nu trebuie să îl rog ulterior să gătească. Cu românii cam așa stau lucrurile… (…) Noi promovăm pe toți cei care vor să aducă plus valoare locației și brand-ului. Nu mă interesează, poate să fie nepalez, chinez, african. Nici nu mă interesează, el dacă aduce plus valoare, este promovat”, mărturisește antreprenorul.

Până la urmă, este dispus, ca de altfel și alți angajatori români, să plătească mai mult pentru a avea stabilitate. Costurile pentru un angajat străin se ridică la 4500-5000 lei pe lună, sumă în care este inclusă masa, cazarea, precum și transportul la locul de muncă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *