Analiză bună a transportului public din Cluj și Florești. Trebuie curse noi și adaptate la nevoile oamenilor – Scrisoare deschisă

0
Analiză bună a transportului public din Cluj și Florești. Trebuie curse noi și adaptate la nevoile oamenilor - Scrisoare deschisă

Analiză bună a transportului public din Cluj și Florești. Trebuie curse noi și adaptate la nevoile oamenilor - Scrisoare deschisă

Transportul public din Cluj-Napoca, administrat de Compania de Transport Public Cluj (CTP), a devenit un subiect fierbinte în rândul locuitorilor orașului, care cer tot mai multe schimbări pentru a aduce rețeaua la standardele unui oraș modern, în expansiune rapidă. Clujenii, inclusiv rezidenții din Florești, cel mai mare sat din România și practic un cartier al Clujului, își exprimă constant nemulțumirile cu privire la aglomerația și structura neadaptată a traseelor, precum și la condițiile de transport.

Pentru un oraș ce se vrea de cinci stele și care concurează pentru statutul de al doilea pol economic al țării, nu e suficient ca transportul public să se bazeze încă pe autobuze vechi, primite în anii ’90”, spune un locuitor din Florești. Multe dintre autobuzele care circulă între Cluj și localitățile limitrofe sunt modele vechi, fără aer condiționat, fapt ce îi afectează pe călători mai ales în zilele caniculare de vară și în iernile aspre.

O infrastructură gândită după structura industrială veche

Rețeaua actuală de autobuze și tramvaie din Cluj rămâne fidelă structurii din perioada socialistă, când orașul se dezvoltase în jurul platformelor industriale. Majoritatea liniilor fac legătura între zonele dens populate și centrul orașului, pe axa est-vest, însă nevoile actuale impun mai multă flexibilitate și extinderea rețelei către zone noi, de interes crescut, cum ar fi aeroportul, zonele universitare și de agrement.

Sugestia mea e ca transportul clujean să fie adaptat noilor realități ale orașului: deservirea zonelor studențești și educaționale, a aeroportului și a zonelor de agrement create chiar de primărie”, afirmă un alt rezident, subliniind că infrastructura de transport ar trebui să fie proiectată pentru un oraș cu dinamismul unui centru metropolitan.

Legături inter-cartiere și lipsa transportului nocturn

Unul dintre aspectele criticate de utilizatorii transportului public din Cluj este lipsa legăturilor directe între cartiere. „De ce nu există transport Gheorgheni – Gruia? Dar Zorilor – Baciu, pe axa nord – sud, la fel de importantă ca și cea est-vest? Este obositor să faci mereu escală în centru pentru orice deplasare”, spune un clujean. În plus, lipsa transportului nocturn între Cluj și Florești afectează mii de oameni care se deplasează zilnic între aceste localități și care, în lipsa unei soluții de transport public, sunt obligați să recurgă la alte mijloace, adesea costisitoare.

Practic, pentru a face o călătorie dus-întors între Cluj și Florești, trebuie să plătești dublu, ceea ce înseamnă o cheltuială semnificativă pentru cei care fac naveta zilnic”, explică un locuitor din Florești, care își exprimă nemulțumirea față de faptul că pasagerii sunt obligați să schimbe linia, aducând aglomerație suplimentară în zona capătului de linie.

Proiecte de viitor și adaptări necesare

În rândul propunerilor se numără utilizarea microbuzelor pentru zonele greu accesibile sau pentru zonele rezidențiale care nu pot susține autobuze mari. Acestea ar putea circula pe străzi înguste sau cu pante mari, făcând mai accesibil transportul public pentru locuitorii din cartierele mai îndepărtate de centru.

Felicit CTP pentru automatele de plată cu card în autobuze. Totuși, ar fi și mai bine dacă am avea un sistem de plată pe intervale orare, astfel încât să nu plătim o taxă dublă sau triplă atunci când schimbăm mai multe mijloace de transport”, adaugă un alt rezident, subliniind nevoia de flexibilitate în tarifare.

Mai multe curse spre zonele de agrement

Transportul spre zonele de agrement, precum pădurea Făget, ar putea fi suplimentat în weekenduri, când numărul de călători este mult mai mare. În prezent, numărul curselor este limitat, în ciuda faptului că mulți clujeni caută să își petreacă timpul liber în natură.

Un transport public „de cinci stele” necesită o viziune modernă

Într-o perioadă în care Clujul este perceput ca fiind „de cinci stele”, se așteaptă ca și transportul public să țină pasul cu acest statut. Deși CTP Cluj a făcut progrese importante, adaptarea la nevoile moderne ale orașului necesită viziune și investiții continue. „Clujenii au nevoie de un transport public care să reflecte evoluția economică și culturală a orașului”, concluzionează un locuitor, exprimându-și speranța că autoritățile vor continua să dezvolte infrastructura de transport în direcția unei mobilități urbane inteligente și sustenabile.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2024 © Clujenii.ro | Toate drepturile rezervate