Lanțul de supermarketuri francez, care operează în Spania sub numele Alcampo, a anunțat, joi, că închide 25 dintre magazinele sale din Spania, decizie pe care o descrie ca fiind ”dificilă”, dar ”necesară”, notează cotidianul Le Figaro, citat de g4media.
„Comerțul trece printr-o transformare profundă”, iar asta cere ”adaptarea la aceste noi obiceiuri de cumpărături care fac ca consumatorii să prefere unități mai mici și mai practice”, au explicat reprezentanții lanțului Auchan, într-un comunicat.
Dat fiind contextul economic actual, Auchan a hotărât să-și reorganizeze activitățile în Spania, printr-un plan ce răspunde ”noilor tendințe de consum”. Acest plan include închiderea a 25 de supermarketuri ”în dificultate” și ”va afecta 710 dintr-un total de 23.300 de angajați”, s-a mai precizat în același comunicat.
Sindicatul Comisiilor de Muncă (CCOO), care a fost informat cu privire la concedieri, a subliniat că dorește să ”abordeze această situație dificilă, care este nouă pentru companie, ținând cont de faptul că obiectivul principal este menținerea locurilor de muncă”. ”În cazul în care lucrătorii trebuie să părăsească compania, aceștia trebuie să o facă în cele mai bune condiții posibile”, au spus sindicaliștii.
Magazinele Auchan care vor fi închise fac parte dintr-un ”lot de 224 de supermarketuri” cumpărate în urmă cu doi ani, printre care unele ce ”nu corespundeau modelului” lanțului francez sau a căror amplasare ”nu era ideală”.
Potrivit celor de la Auchan, această ”transformare este esențială pentru a recupera rezultatele și a garanta o creștere durabilă în fiecare dintre magazine”.